FLASH SALEFLASH SALE
-20%
För 1 år REGISTRERING och FÖRNYELSE
kampanjer kan inte kombineras
6 Antal återstående paket

De bästa lagerebjudanden från 150 länder

Över 100 000 nöjda användare

Erbjudanden upp till 90 billigare än ugångspriset

Direkt kontakt med återförsäljare och grossister

Hur är annonserna placerade och sorterade?

Tusentals nya erbjudanden dyker upp på Merkandi varje dag. Varje säljare vill att deras erbjudanden ska vara så höga som möjligt, och köpare vill att listorna ska vara så skräddarsydda efter deras behov som möjligt. Därför måste vi göra vissa val. Dessa val är strikt beroende av vilken sektion de gäller. Nedan anger vi hur vi filtrerar och sorterar erbjudandena.

  • I sökning - erbjudanden presenteras enligt sökmatchningen baserat på den angivna frasen. Vid sortering av erbjudandena tas hänsyn till sådana element:
    • sökfras - beräkning av värdet av en definierad fras för ett produktnamn och innehåll med hjälp av BM25-algoritmen;
    • marknadsföring - om erbjudandet marknadsförs (oavsett vilken typ av marknadsföring);
    • om erbjudandet är i den exklusiva zonen - dessa typer av erbjudanden är högre på listan;
    • datum för publicering eller förfriskning (beroende på vilket som är det senaste);
    • status för erbjudandet - aktiva är ovan, nyligen utgångna i slutet.
  • Produktdatabas, exklusiv zon, avsnittet "Aktier", listor över en viss grossists erbjudanden - erbjudanden presenteras från senaste till äldsta efter publiceringsdatum. Endast aktiva listor tas med i beräkningen. Inga ytterligare faktorer påverkar noteringen.
  • Sektionen Topperbjudanden, Kategori/underkategori - erbjudanden presenteras enligt betygsfunktionen. De element som beaktas är:
    • marknadsföring - om erbjudandet marknadsförs (oavsett vilken typ av marknadsföring);
    • om erbjudandet är i den exklusiva zonen - dessa typer av erbjudanden är högre på listan;
    • datum för publicering eller förfriskning (beroende på vilket som är det senaste);
    • status för erbjudandet - aktiva är ovan, nyligen utgångna i slutet.
  • Avsnittet "Populäraste erbjudandena" - 6 mest visade erbjudanden från de senaste 30 dagarna presenteras, sorterade efter antal visningar.

Dessutom visas marknadsförda erbjudanden i listorna. Merkandi ger användarna följande former av marknadsföringserbjudanden:

  • Veckans bästa erbjudande -Erbjudandet visas på hemsidan i en särskild sektion. Sektionen kan innehålla upp till 10 erbjudanden åt gången och de visas i rotation. I avsaknad av erbjudanden som marknadsförs av användare, presenteras de mest populära erbjudandena.
  • Topperbjudande i kategorin - erbjudandet visas i ett särskilt avsnitt ovanför listningen. 5 erbjudanden visas i ett roterande format. Marknadsföring förekommer i både kategorier och underkategorier. Om det inte finns några marknadsförda erbjudanden - sektionen är inte synlig.
  • Distinktion på Merkandi - erbjudandet visas i listorna genom att markeras i färg. Denna form av kampanj har inga kvantitetsbegränsningar.
  • Markera i kategorin – erbjudandet visas högst upp i listan över kategorier och underkategorier, men detta görs genom att lägga ett högre värde. Detta innebär att erbjudandet inte alltid behöver vara i toppen - det beror på antalet erbjudanden som marknadsförs med detta alternativ och på det erhållna matchningsresultatet med hänsyn till sorteringsalgoritmen som nämndes i föregående avsnitt. Denna form av kampanj innehåller inga kvantitetsbegränsningar.

Marknadsföring av erbjudandena görs av säljarna som köper kampanjer från de tillgängliga alternativen på plattformen. Dessutom marknadsför Merkandi erbjudanden som är populära och anses intressanta och värdefulla för kunder utan kostnad.

Gratis NYHETSBREV

Dagliga meddelanden om nya produkter och nyheter om Merkandi.