FLASH SALEFLASH SALE
-20%
För 1 år REGISTRERING och FÖRNYELSE
kampanjer kan inte kombineras
11 Antal återstående paket

De bästa lagerebjudanden från 150 länder

Över 100 000 nöjda användare

Erbjudanden upp till 90 billigare än ugångspriset

Direkt kontakt med återförsäljare och grossister

Hur lägger du till ditt erbjudande?

För att publicera ditt erbjudande på Merkandi måste du ha ett PREMIUM-konto och sedan placera ditt företags registreringsdokument i kontopanelen eller skicka dem via fax eller e-post till adressen till vårt kundtjänstkontor, där försäljningsalternativet kommer att aktiveras efter att du har kontrollerat dem. Från och med då, tills ditt konto går ut, kommer du att kunna lägga till ett obegränsat antal erbjudanden.

För att lägga till ett erbjudande: logga in på Merkandi-webbplatsen och gå till ditt konto. Välj alternativet Mina erbjudanden i administrationspanelen för vårt konto. Efter att ha valt det här alternativet kommer de erbjudanden som vi tidigare lagt till att visas i administrationspanelen. Vi lägger till nya erbjudanden med den blå knappen Lägg till erbjudande högst upp på sidan.
Processen att själv lägga till ett erbjudande består av att fylla i följande 5 fält:

1. Produktinformation;
2. Erbjudandets giltighet;
3. Beställning;
4. Beskrivning av erbjudandet;
5. Betalnings- och fraktmetoder

6. Foton.

7. Media och bilagor

  1. När vi fyller i formuläret tillhandahåller vi så mycket information som möjligt om produkten, t.ex. väljer vi den kategori, underkategori och produktgrupp som produkten vi lägger till (ny, begagnad, skadad, Mix / retourware, renoverad, utlopp) och produktens ursprungsland (land, i vilken produkt som för närvarande finns). Denna kategori inkluderar också fält som produkt-ID (intern produktidentifiering), EAN- och TARIC-koder eller till och med varumärket. För att underlätta sökandet efter erbjudanden från potentiella kunder bör säljaren tillhandahålla så mycket detaljerad information om produkten som möjligt. Därför är alla fält markerade med *, vilket innebär att de är obligatoriska fält.
  2. Vi bestämmer den ungefärliga giltigheten av erbjudandet, t.ex. erbjudande giltigt i 30 dagar eller erbjudande giltigt till... Efter denna tid ändrar erbjudandet sin status till arkivering - det visas med informationen att det lades till för X dagar sedan. För att återställa det, använd bara aktiveringsalternativet i listan med erbjudanden.
  3. Vi fyller i efterföljande produktdata, såsom: tillgänglig kvantitet, minsta beställning, måttenhet där produkten säljs och priset. Beroende på de valda värdena kommer presentationen av fälten att ändras (t.ex. när du väljer Pris som ska avtalas försvinner fälten för att ange valutan eller enheten).
  4. Vi kompletterar titeln, innehållet och nyckelorden i erbjudandet. På enskilda flikar kan vi fylla i dessa fält för enskilda språk. Kom ihåg att genom att välja t.ex. den polska, tyska och engelska versionen anger vi namnet / titeln på erbjudandet och beskrivningen på de språk som är lämpliga för de valda språkversionerna, dvs. polska, tyska och engelska. Systemet känner automatiskt igen de språkversioner där vi vill publicera erbjudanden genom att kontrollera att fälten har fyllts i enskilda flikar. Det är också viktigt att företagets kontaktuppgifter (såsom telefonnummer, e-postadress, webbplats, företagslogotyp) inte visas i beskrivningen och de foton som vi har lagt till. I produktbeskrivningen introducerar vi också nyckelord som beskriver de erbjudna varorna.
  5. I nästa steg när du lägger till ett erbjudande tillhandahåller vi information om tillgängliga betalningsmetoder som accepteras av oss (banköverföring, kontanter, onlinebetalningar), samt leveransmetoderna vi erbjuder (personlig upphämtning, inrikes försändelse, internationell leverans). Dessa fält är inte obligatoriska, men kom ihåg att ju mer information om produkten, inklusive leverans- och betalningsinformation samt foton, desto större blir intresset för erbjudandet.
  6. När vi lägger till foton på produkter kommer vi ihåg att den första filen som läggs till är huvudbilden och att lägga till några foton i stort format kommer att öka attraktiviteten för vår annons, vilket i sin tur kommer att översättas till ett större antal svar!
  7. Om produkten är känd och du har en video som visar hur den fungerar / granskas, kan du i fältet Video URL lägga till adressen till videon på Youtube eller Vimeo. I produktbeskrivningen kan du lägga till 1 bilaga. Det kan till exempel vara en tabell med en lista över produkter vi erbjuder, prislistor etc. (tillåtna filformat: PDF, DOC, XLS, XDOC, TXT, JPG, JPEG, GIF, PNG. Maxstorlek 5MB).

Efter att ha fyllt i alla obligatoriska fält kan vi spara erbjudandet som ett utkast (om vi inte vill publicera det ännu, men bara spara framstegen), publicera det på webbplatsen eller publicera och gå till kampanjalternativen som ökar synligheten av erbjudandet.

Här kan intresserade välja mellan olika former av marknadsföring av erbjudandet:

  • veckans mest intressanta erbjudande,
  • bästa erbjudanden på Merkandi,
  • åtskillnad på Merkandi-erbjudandelistan,
  • Topperbjudande i vald kategori,
  • åtskillnad i vald kategori.

Givna kampanjkostnader gäller för en språkversion. Att marknadsföra erbjudanden är inte obligatoriskt, men tillrådligt, eftersom det kommer att göra att ditt erbjudande sticker ut från resten.

Du behöver hjälp?

Gratis NYHETSBREV

Dagliga meddelanden om nya produkter och nyheter om Merkandi.