FLASH SALEFLASH SALE
-20%
För 1 år REGISTRERING och FÖRNYELSE
kampanjer kan inte kombineras
23 Antal återstående paket

De bästa lagerebjudanden från 150 länder

Över 100 000 nöjda användare

Erbjudanden upp till 90 billigare än ugångspriset

Direkt kontakt med återförsäljare och grossister

Hur säljer jag på Merkandi?

Grossister, tillverkare, distributörer som letar efter nya marknader för sina varor kommer att registrera ett PREMIUM konto på Merkandi-plattformen och, efter att ha verifierat sin verksamhet, ges möjlighet att lämna in bud på överskottsvaror, auktionsvaror, batchförsäljning eller varor som returneras av kunder etc.
En mycket viktig fråga som har en enorm inverkan på den snabba försäljningen av varor är hur du presenterar ditt företag och varor på Merkandi-plattformen. Här är några tips för att hjälpa säljare att nå fler kunder och påskynda försäljningen:

  1. En väl beskriven företagsprofil på Merkandi-plattformen - det bör säkerställas att lagerprofilen, som ses av inloggade köpare på Merkandi, kompletteras med all möjlig data. Först och främst bör den alltid innehålla aktuella kontaktuppgifter. Det är tillrådligt att ange företagets fullständiga adress, eventuellt lagrets adress, adressen till företagets hemsida och även information om kontaktpersoner - namn, fasta nummer, faxnummer, mobiltelefonnummer, e-postadresser, företagets öppettider eller skype-konton, och också det språk som en viss person kan betjäna entreprenören på. Uppgifter om betalningsvillkor och leveransvillkor för varorna är också viktiga - i fliken Mitt konto - Uppgifter om lagret, förutom företagsuppgifter och kontaktuppgifter, bör de erbjudna betalningsmetoderna och fraktmetoden anges. Det är också värt att i några meningar beskriva ditt företags profil i fältet Ytterligare information, ange branscher, produktgrupper och annan värdefull information som kan skilja företaget från andra säljare.
  2. Regelbunden publicering av erbjudanden - det rekommenderas att lägga upp erbjudanden på Merkandi regelbundet, enligt det schema du har angett. Man måste komma ihåg att kunderna som vi samarbetar med eller kommer att samarbeta inom en snar framtid uppskattar utställare som regelbundet uppdaterar sitt sortiment. Det är svårt att sätta en gräns här, men den frekventa närvaron av en grossist på plattformen, som manifesterar sig i form av nya erbjudanden, resulterar i större intresse från köpare, som informeras om nya produkter på Merkandi genom det dagliga nyhetsbrevet. Beroende på det erbjudna sortimentet - dessa borde vara olika erbjudanden för olika varor, publicerade i olika branscher (naturligtvis måste branschvalet vara tillräckligt för de produkter som erbjuds).
  3. Rätt presentation av varorna i erbjudandet - enligt principen kan allt säljas, det behöver bara en fin förpackning, du bör ta hand om den detaljerade beskrivningen av de varor du vill sälja. Det är god praxis att använda beskrivningar som är faktiska, specifika, tydliga, felfria, målinriktade och så objektiva som möjligt. Om vår produkt har defekter, var inte rädd för att beskriva dem - trots allt når begagnade, returnerade eller renoverade varor också en bred grupp mottagare som ofta letar efter produkter med mindre eller större defekter.
  4. De viktigaste elementen som utgör en bra beskrivning av erbjudandet är dess titel och beskrivning av varorna - de ska utformas faktiskt och exakt.
    I titeln ska du inte använda allmänna fraser som Sälj billigt eller Fynd nu! Utan specificera exakt vad vi har att sälja, för först då kommer potentiella kunder som letar efter en identisk eller liknande produkt med sökmotorn på Merkandi-portalen omedelbart att hitta vår annons. Titlarna bör innehålla några av de viktigaste - som beskriver våra varor - nyckelord, inklusive varumärken, ursprung (foged auktioner, varor från likvidation, överskottsvaror etc.)
    Produktbeskrivningen ska ge köparen en riktig bild av varorna vi säljer. Först och främst bör du ange fördelarna med produkten / lagret och fördelarna med dess inköpsvillkor (t.ex. ytterligare rabatter om du köper en större mängd, gratis leverans inom EU för beställningar över ett visst belopp, möjligheten att skicka prover etc.). I den ytterligare delen av beskrivningen är det nödvändigt att nämna eventuella defekter på varorna (brist på originalförpackning, mindre tecken på användning, tillverkningsfel etc.).
  5. Bilder av varorna är en mycket viktig del av erbjudandet - huvudbilden ska presentera produkten på ett så attraktivt sätt som möjligt för att locka besökare till plattformen. Det är bättre att ersätta ett foto av en grå kartong eller en tom pall mot ett bra foto av utvalda produkter som är föremål för erbjudandet. Istället för katalogfoton rekommenderas det att placera riktiga bilder av artiklar, eftersom detta dessutom ökar trovärdigheten i annonsen.
  6. Publiceringserbjudanden i olika språkversioner - Merkandi-plattformen körs på många språk. Erbjudanden i alla språkversioner är placerade på Google, Yandex, Bing och Yahoo. Om säljaren vill nå så många potentiella köpare som möjligt med sitt erbjudande, ska han lägga upp sina annonser efter att ha infört lämplig översättning, t.ex. med hjälp av Google Translate, i alla tillgängliga språkversioner av Merkandi.

Du behöver hjälp?

Gratis NYHETSBREV

Dagliga meddelanden om nya produkter och nyheter om Merkandi.