Det är ett välkänt faktum att människor är mer benägna att dela negativa kommentarer online. När allt är i väl ordning är kunden eller leverantören helt enkelt tysta, förutsatt att det i princip inte finns något att informera andra om. Men om något går fel skrivs kommentarerna på egen hand.
Där kommentarer kan ha ett avgörande inflytande på försäljningsutvecklingen, är det värt att uppmuntra de nöjda kunderna att också publicera kommentarer för sitt företag.
Hur man gör det?
Börja fråga.
Den enklaste lösningen är ibland den bästa. Om du inte har vanat att be dina leverantörer eller kunder skriva en kommentar, gör det bara. Många kommer att skriva några varma ord om dig om du tar initiativet och frågar dem om det.
Erbjud en present.
Som en form utav en tacksamhet för en god verksamhet och ägnad tid. Detta kan vara en rabatt på en annan beställning i framtiden eller leverering av andra delar som köparen ofta beställer. Sådana gester är riktigt väl mottagna, de bekräftar att du verkligen respekterar och räknar med dina leverantörers kommentarer.
Av erfarenheterna på Merkandi webbplatsen är det tydligt att kommentarer har ett betydande inverkan på köparnas beslut. Så glöm inte denna fantastiska tjänst och försök att få positiva kommentarer från nöjda leverantörer - det kommer definitivt att löna sig för andra erbjudanden.