FLASH SALEFLASH SALE
-20%
För 1 år REGISTRERING och FÖRNYELSE
kampanjer kan inte kombineras
23 Antal återstående paket

De bästa lagerebjudanden från 150 länder

Över 100 000 nöjda användare

Erbjudanden upp till 90 billigare än ugångspriset

Direkt kontakt med återförsäljare och grossister

Varför är det viktigt att ange det exakta priset?

Varför är det viktigt att ange det exakta priset?

En av de viktigaste funktionerna i grossistförsäljningen är priset beroende på mängden köpta produkter. I princip kan varje pris bli föremål för ett avtal så länge köparen förklarar en betydande order. Självklart handlar affärsförhandlingar ofta om en motsatt situation - i lägsta ordning.

Situationerna ovan - även om de är olika - kan lösas på samma och mycket enkla sätt. Hur?

Det är värt att förbereda prissessioner för varje erbjudande, beroende på storleken på de angivna beställningarna.

Det är viktigt att minsta beställningen verkligen är den minsta, vars genomförande är möjligt.

Naturligtvis finns det en möjlighet att köparen kommer att kontakta dig och be om möjligheten att göra en beställning som är mindre än den minsta, men detta är inte det viktigaste. Det är mycket viktigare att detta nummer inte avskräcker potentiella köpare. Exempel: Jag sätter en minsta order på 100, men jag säljer faktiskt 10 - skillnaden är stor eftersom det finns små chanser att få intresse från mindre köpare. Om jag ställer minsta till 10 uppmuntrar jag dem att vara intresserade av mitt erbjudande, och samtidigt - avskräcker jag inte stora köpare.

Prisklasserna bör vara små.

Många köpare väljer att beställa några fler stycken bara för att få en lägre enhetspris. Tack vare detta kommer varorna att säljas snabbare. Exempel: samma pris för beställningar från 10 till 1 000 stycken tvingar dig inte att förstora beställningarna. Av denna anledning, är en minskning av enhetspriset för varje 100 stycken: 10-99, 100-199, 200-299, etc. Prisförändringarna kan vara små vid första anblicken - det är viktigt att de generellt syns i den slutliga sammanfattningen.

På Merkandi kan du enkelt konfigurera prisintervallet för dina erbjudanden. Allt du behöver göra är att ange priset beroende på mängden i fältet PRISALTERNATIV i form av att lägga till ett erbjudande. Ange sedan bara beloppet (kvantitet från och kvantitet till) och priset så att varje köpare kan se denna information i ditt erbjudande.

Auktor:
Merkandi - B2B affärsplattform

Merkandi - B2B affärsplattform

Merkandi är en internationell grossistplattform för varor som erbjuds samtidigt i ordinarie grossistverksamhet, men också från exekutörer, produktion och lageröverskott, likvidation av företaget, varor som returneras till kunder etc.

Tidigare inlägg Nästa inlägg
Gratis NYHETSBREV

Dagliga meddelanden om nya produkter och nyheter om Merkandi.