FLASH SALEFLASH SALE
-20%
För 1 år REGISTRERING och FÖRNYELSE
kampanjer kan inte kombineras
25 Antal återstående paket

De bästa lagerebjudanden från 150 länder

Över 100 000 nöjda användare

Erbjudanden upp till 90 billigare än ugångspriset

Direkt kontakt med återförsäljare och grossister

Hur lämnar man in en reklamation på internationella varor?

Hur lämnar man in en reklamation på internationella varor?

Att driva sitt egna företag medför ofta komplikationer som blir mycket mer komplicerade om ditt företag bygger på utrikeshandeln och din kunskap om lagar och rätt är liten. Att bedöma klagomål på kvaliteten av varorna som levereras i utrikeshandeln är en av de vanligaste aktiviteterna - det kräver flera viktiga steg som måste vidtas för att klagomålet skall kunna göras.

FN: s konvention

Den viktigaste och grundläggande källan för klagomål är lagarna om parternas förbindelser med ett internationellt köpeavtal, FN: s konvention om kontrakt för internationell försäljning av varor i Wien den 11 april 1980. För att tillämpa bestämmelserna i ovannämnda konvention, som har undertecknat avtalet ska ha sitt huvudkontor i de länder som har accepterat konventionen. I konsumentlagstiftningen har köparen rätt till klagomål av varorna som inte är i enlighet med avtalet. Denna förordningen ska tillämpas om säljaren inte har levererat varorna till köparen i den erforderliga kvaliteten och kvantiteten, och om varorna inte har säkrats tillräckligt eller överlämnats i andra förpackningar än det som ingår i avtalet.

Bristande efterlevnad av varorna med den avslutade kontraktet

I händelse av att varorna inte uppfyller det avtal som parterna tecknat, är köparen skyldig att omedelbart informera säljaren och skyldig att besluta om tillgängliga rättsliga skyddsåtgärder (bestämmelserna i artiklarna 46 - 52 i ovanstående konvention).

Tillhandahållande av ersättningsvaror - en av köparens rättigheter är möjligheten att begära leverans av ersättningsvaror - det kan göras endast om varans bristande överensstämmelse resulterar i ett väsentligt kontraktsbrott.

Mängden reduktion - en annan rätt är möjligheten att begära en minskning av beloppet i förhållande till värdet på de levererade varorna för köpta produkter som inte var i enlighet med avtalet.

Begäran Repair - det är också värt att notera att köparens rätt också är en begäran om rättelse, dvs. Eliminering av kvalitetsbrister i köpta varor.

Utträde ur kontraktet - den uppenbara och mest välkända lagen är möjligheten att dra sig ur kontraktet i händelse av att kvaliteten på varorna inte uppfylls med det avtal som ingåtts mellan parterna. Det är viktigt att betona att tillbakadragandet gäller den del av avtalet som är oförenlig - fullständigt tillbakadragande har rätt att existera om överträdelsen är ett allvarligt överträdelse av avtalet.

Auktor:
Merkandi - B2B affärsplattform

Merkandi - B2B affärsplattform

Merkandi är en internationell grossistplattform för varor som erbjuds samtidigt i ordinarie grossistverksamhet, men också från exekutörer, produktion och lageröverskott, likvidation av företaget, varor som returneras till kunder etc.

Tidigare inlägg Nästa inlägg
Gratis NYHETSBREV

Dagliga meddelanden om nya produkter och nyheter om Merkandi.