Grossister, tillverkare och distributörer, som letar efter nya marknader för sina produkter, kan lista dem på Merkandi efter att ha köpt PREMIUM-medlemskapet och genomfört verifieringsförfarandet. Men för att få ut det mesta av Merkandi-kontot bör de följa tipsen nedan.
1. Komplettera din profil och håll den uppdaterad - profilen för ditt företag på Merkandi är tillgänglig för alla köpare på plattformen, så du bör förse dem med all viktig information om din grossist och de produkter du erbjuder för försäljning. I princip bör du hålla din kontaktinformation uppdaterad för att undvika problem med att kontakta dig. För att göra det, lägg bara till telefonnummer, e-postadresser, namn och efternamn och språken för att kommunicera med medlemmarna på din försäljningsavdelning. Nästa sak är den fysiska adressen till dina anläggningar, till exempel ett showroom eller ett lager, och en webbadress till din webbplats. En annan viktig information är betalningsalternativ och leveransalternativ, som finns i avsnittet "Grosshandlarens data" på ditt konto. Välj de betalningsalternativ och leveransalternativ som är tillgängliga för köpare, och för detaljerad information om dem, använd textfälten med rubriken "Ytterligare information”. Slutligen rekommenderas det att beskriva ditt företag och produkter du säljer.
2. Lista nya erbjudanden regelbundet, håll de tidigare uppdaterade - det rekommenderas starkt att lista erbjudanden så ofta som möjligt. Ju fler erbjudanden du kommer att lista, desto fler köpare kommer att kontakta dig. Dessutom skickas vart och ett av dina erbjudanden i vårt dagliga nyhetsbrev med de senaste produkterna, så ju mer regelbunden du är, desto större räckvidd blir dina erbjudanden. Glöm inte heller dina tidigare erbjudanden och uppdatera dem när något ändras (dvs. pris, betalningsalternativ eller lägsta köp).
3. Förbered bra beskrivningar, lägg till bilder – innan en köpare besöker din profil kommer han förmodligen att se några av dina erbjudanden. Därför bör du ta dig tid att skapa en bra och tillförlitlig beskrivning av din produkt. Ange all viktig information om partihandeln och var inte rädd för att nämna några brister. När allt kommer omkring, förutom köpare av nya varor, finns det också köpare som söker efter begagnade, renoverade, oprövade eller till och med skadade produkter. Undvik också allmänna uttalanden i både titeln och beskrivningen av ditt erbjudande. Var specifik och pålitlig när du beskriver produkter, använd namnen på märkena eller modellerna, förse köpare med grundläggande specifikationer för ditt lager till försäljning, påpeka all viktig information (d.v.s. saknade lådor, repor eller bucklor). En bra titel och beskrivning bör också nämna vilken typ av lager som är till salu, såsom likvidationslager, överskottslager, ex lease-produkter etc. En annan viktig sak är att ladda upp de autentiska bilderna av partihandelspartiet, när det är möjligt. De autentiska bilderna ser inte bara bättre ut, utan bevisar också att du faktiskt äger aktien, och detta är ett mycket viktigt faktum för de flesta av köparna.
4. Lägg till dina erbjudanden på andra språk - om du kan några andra språk, som stöds av Merkandi, bör du översätta dina erbjudanden till dessa språk. Detta kommer att kraftigt öka antalet potentiella köpare för dina produkter. Om du inte kan något annat språk som används på Merkandi kan du försöka översätta dina erbjudanden med Google, Yandex, Bing eller Yahoo.